Wednesday, July 13, 2016

Σεμινάριο αεροφοβίας στην Λευκωσία: Το αεροπλάνο παραμένει το ασφαλέστερο μέσο μεταφοράς



Με στόχο την αντιμετώπιση του φόβου για τα αεροπλάνα και τις πτήσεις διεξήχθη σεμινάριο αεροφοβίας στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας.
Με στόχο να αποβληθεί ο φόβος για τις πτήσεις με αεροπλάνο, διεξήχθη ενδιαφέρον σεμινάριο στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας, που διοργάνωσε το Μεσογειακό ίδρυμα Ασφάλειας Πτήσεων, σε συνεργασία με την αεροπορική εταιρία AEGEAN, και την στήριξη του Πανεπιστημίου Λευκωσίας. Όπως τονίστηκε, το αεροπλάνο είναι το ασφαλέστερο ίσως μέσον μετακίνησης ανθρώπων και εμπορευμάτων, καθώς κάποιο συμβάν αναφέρεται κάθε 750.000 πτήσεις. «Η αεροπορική βιομηχανία χρησιμοποιεί 26.000 αεροσκάφη παγκοσμίως, εκτελεί 33 εκατομμύρια πτήσεις και διακινεί 3.2 δισεκατομμύρια επιβάτες και 50 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων κάθε χρόνο. Η πιθανότητα για κάποιο δυστύχημα είναι σε 1.500.000 ώρες πτήσης, που μεταφράζεται σε περισσότερα από 10.000 χρόνια καθημερινής χρήσης για μετάβαση στην εργασία», επισήμανε ο Νίκος Νικολάου, πρώην πιλότος στις Κυπριακές Αερογραμμές και σήμερα κυβερνήτης σε αεροσκάφη της AEGEAN.
Στην εισήγηση του ο ομιλητής αναφέρθηκε στο γιατί το αεροσκάφος είναι τόσο ασφαλές και στο πόσο αυστηρά είναι τα μέτρα ασφάλειας που εφαρμόζονται, ώστε οι επιβάτες να πάνε στον προορισμό τους χωρίς πρόβλημα. Παρουσίασε ορισμένα από τα νέα και πιο αξιόπιστα συστήματα που εφαρμόζονται στην εποχή μας για την ασφάλεια των πτήσεων, μίλησε για «κουλτούρα μάθησης», για την εκπαίδευση των πληρωμάτων των αεροσκαφών, για τα συστήματα εναέριου ελέγχου, περιλαμβανομένης της πρόβλεψης για τον καιρό, ενώ παρουσίασε με κάθε λεπτομέρεια την προετοιμασία που γίνεται από το πλήρωμα και τους τεχνικούς πριν από κάθε πτήση.
Ο Ευθύμιος Λιαστής, πρώην κυβερνήτης και σήμερα επιθεωρητής ασφάλειας πτήσεων, αναφέρθηκε στα εναύσματα φοβίας εν πτήση, στην άγνοια και την έμφυτη φοβία και στην ανάγκη του να αντιληφθεί κανείς τι είναι και τι δεν είναι επικίνδυνο στη διάρκεια μιας πτήσης. «Αυτό είναι το κλειδί της όλης υπόθεσης», υπέδειξε, αναλύοντας στη συνέχεια μερικά από τα αίτια που προκαλούν την ανησυχία στους επιβάτες, την ώρα που ταξιδεύουν, όπως είναι οι αναταράξεις, οι θόρυβοι, οι ψευδαισθήσεις, σύμφωνα με τις οποίες κάποιος ανησυχεί μήπως πέσει το αεροπλάνο. Μίλησε για τα ρεύματα που προκαλούν τις αναταράξεις, παρομοιάζοντας τα με τα κύματα που προκαλούν αναταράξεις όταν ταξιδεύει κάποιος με πλοίο. Τόνισε πως αυτές δεν καθιστούν επικίνδυνη μια πτήση. «Δεν υπάρχει κανείς λόγος να τις φοβόμαστε. Τα αεροπλάνα είναι κατασκευασμένα τόσο καλά, ώστε να αντέχουν αναταράξεις 10-12 φορές πιο μεγάλες από όσο είχε υπολογιστεί. Απλώς πρέπει να εφαρμόζουμε τους κανονισμούς που προβλέπονται σε τέτοιες περιπτώσεις», επισήμανε. Πρόσθεσε πως οι κεραυνοί δεν αποτελούν κίνδυνο για τα αεροπλάνα σήμερα. «45.000 καταιγίδες την ημέρα εκδηλώνονται στη γη, με 100 κεραυνούς το δευτερόλεπτο. Το 2014 έγιναν 37.400.000 πτήσεις παγκοσμίως. Ταξίδεψαν σχεδόν 4 δισεκατομμύρια άνθρωποι και συνέβησαν μονάχα 5 δυστυχήματα, στα οποία έχασαν τη ζωή τους 310 άνθρωποι. Το ποσοστό ασφάλειας ήταν 99.99999%», κατέληξε.
Ο Βαγγέλης Δημοσθένους, ειδικός σε θέματα ασφάλειας πτήσεων, τόνισε πως οι κανονισμοί ασφάλειας των αεροπλάνων πηγάζουν από τον ΟΗΕ. «Υπάρχει αντίστοιχος οργανισμός και στην Ευρώπη, με έδρα την Κολωνία. Είναι ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Αεροπορικής Ασφάλειας με προσωπικό 700 ανθρώπους. Οι κανονισμοί που διέπουν την ασφάλεια των πτήσεων εφαρμόζονται όχι μόνο από τις χώρες της Ευρώπης, αλλά και της Μέσης Ανατολής. Τα αεροσκάφη περνούν από αυστηρό έλεγχο πριν τους επιτραπεί να πετάξουν», επισήμανε, προβάλλοντας ένα μικρό ντοκιμαντέρ για το πώς κατασκευάζει τα αεροσκάφη της η AIRBUS.
Στο εξαιρετικά ενδιαφέρον και πρωτότυπο αυτό σεμινάριο, μίλησαν επίσης η Ειρήνη Ζαχαρίου, για την εκπαίδευση και τα καθήκοντα των αεροσυνοδών («Είναι υποχρεωτικό το χαμόγελο, μερικές φορές γινόμαστε πυροσβέστες, ναυαγοσώστες, υποστηριχτές, νοσηλευτές κλπ»), ο Χρίστος Κωμοδρόμος, πρόεδρος της ΣΕΕΚΚ (Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας), που τόνισε ότι στην Κύπρο για να γίνεις ΕΕΚ απαιτείται δίπλωμα Ανωτάτης Σχολής, ενώ η εκπαίδευση διαρκεί 2-5 χρόνια, και είναι επίσης απαραίτητο να έχει κάποιος ακέραιο χαρακτήρα και να διακρίνεται από υπευθυνότητα, πρωτοβουλία και ευθυκρισία, ο Δρ. Φοίβος Χριστοφίδης, γιατρός Αεροπορικής Ιατρικής («Γεννιόμαστε για να φοβόμαστε, ο φόβος απαιτεί γρήγορη και δυναμική αντίδραση»), και η Σπυριδούλα Δαυίδ, ψυχολόγος-ψυχοθεραπεύτρια («1 άτομο στα 4 υποφέρει με την ιδέα της πτήσης, 1 άτομο στα 10 δεν έχει ταξιδέψει ποτέ με αεροπλάνο»).
Παρέμβαση στο σεμινάριο έκανε ο κ. Χρίστος Πέτρου, εκτελεστικός δ/ντής του Μεσογειακού Ιδρύματος Ασφάλειας Πτήσεων, που προέτρεψε συμμετοχή στο επόμενο σεμινάριο-εν πτήση τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, τονίζοντας παράλληλα πως πολλοί που μετέχουν σε αυτά τα σεμινάρια κατάφεραν να αποβάλουν τις ανησυχίες τους.
Στην κατάμεστη αίθουσα ΟΥΝΕΣΚΟ του Πανεπιστημίου Λευκωσίας παραβρέθηκαν δεκάδες άνθρωποι που έχουν πρόβλημα φόβου όταν πετούν με αεροπλάνο, οι οποίοι υπέβαλαν σωρεία από ερωτήσεις προς τους ομιλητές.
Airnews

No comments:

Post a Comment