- Τα αεροδρόμια της Ευρωπαϊκής Ένωσης αναφέρουν αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 5,5%, ενώ η αγορά εκτός ΕΕ εμφάνισε πτώση κατά 2,5% -η πρώτη μάλιστα μείωση του ρυθμού αύξησης της κυκλοφορίας για τα αεροδρόμια αυτά από το 2009. Οι πτήσεις των αεροσκαφών αυξήθηκαν κατά 3,1% σε όλη την Ευρώπη.
Η Ένωση Ευρωπαϊκών Εμπορικών Αεροδρομίων ACI Europe δημοσίευσε την έκθεση κυκλοφορίας για τον Μάιο του 2016, η οποία και είναι η μόνη των αεροπορικών μεταφορών, που περιλαμβάνει όλους τους τύπους των επιβατικών πτήσεων από και προς την Ευρώπη (πλήρης υπηρεσία, χαμηλού κόστους, τσάρτερ κ.ά.).
Η επιβατική κίνηση στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια τον Μάιο κατέδειξε μια μέση αύξηση της τάξης του 3,6%. Η αύξηση αυτή οφείλεται σχεδόν εξολοκλήρου στην αγορά της ΕΕ, με τα αεροδρόμια της Ευρωπαϊκής Ένωσης να αναφέρουν αύξηση της επιβατικής κίνησης σε ποσοστό 5,5% - ενώ η αγορά εκτός ΕΕ εμφάνισε πτώση κατά 2,5% -η πρώτη μάλιστα μείωση του ρυθμού αύξησης της κυκλοφορίας για τα αεροδρόμια αυτά από το 2009.
Οι πτήσεις των αεροσκαφών αυξήθηκαν κατά 3,1% σε όλη την Ευρώπη – επισημαίνοντας τη συνεχιζόμενη επέκταση της χωρητικότητας των αεροπορικών εταιρειών.
Ο Olivier Jankovec, γενικός διευθυντής της ACI Europe δήλωσε: “Η μείωση της επιβατικής κίνησης στη Ρωσία και την Τουρκία συγκρατούν τις συνολικές επιδόσεις των ευρωπαϊκών αερολιμένων - εδώ βλέπουμε καθαρά την επίδραση των αυξανόμενων γεωπολιτικών και τρομοκρατικών κινδύνων. Μέρος της ζήτησης ταξιδιών αναψυχής μετατοπίζεται προς την αγορά της ΕΕ -συμβάλλοντας στην ενίσχυση της απόδοσης της επιβατικής κίνησης της ΕΕ για τα αεροδρόμια σε Πορτογαλία, Ισπανία και Κύπρο συγκεκριμένα- και τα βασικά οικονομικά μεγέθη παραμένουν γενικά θετικά για τα αεροδρόμια της ΕΕ στο πλαίσιο της βελτίωσης των οικονομικών συνθηκών και των προσιτών τιμών πετρελαίου. Τα αεροδρόμια σε Ιρλανδία, Δανία, Λουξεμβούργο, Ουγγαρία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Σλοβακία και Λιθουανία, όλα εμφάνισαν διψήφια αύξηση το Μάιο. Αντίθετα, υπάρχει σημαντική αδυναμία σε άλλα μέρη της ΕΕ, ιδίως στη Γερμανία, την Αυστρία, την Τσεχική Δημοκρατία και τη Σλοβενία”.
Και πρόσθεσε: “Η πρόσφατη ψηφοφορία για το Brexit αφορά κυρίως μεσο-μακροπρόθεσμους κινδύνους σχετικά με την ακεραιότητα της ευρωπαϊκής ενιαίας αγοράς αερομεταφορών. Δεν περιμένουμε να έχει σημαντικές επιπτώσεις στο συνολικό ευρωπαϊκό επίπεδο εναέριας κυκλοφορίας αυτό το καλοκαίρι. Ωστόσο, η πολιτική αστάθεια και η αβεβαιότητα που έχει δημιουργηθεί στο Ηνωμένο Βασίλειο ήδη ‘πληγώνει’ την εμπιστοσύνη των επιχειρήσεων και μπορεί να καταλήξει να κάνει το ίδιο και στην εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να επηρεάσει τη ζήτηση για αερομεταφορές αργότερα μέσα στο χρόνο”.
Κατά τη διάρκεια του μήνα Μαΐου, τα αεροδρόμια που υποδέχονται πάνω από 25 εκατ. επιβάτες ετησίως (ομάδα 1) ανέφεραν κατά μέσο όρο αύξηση +0,7%, τα αεροδρόμια που υποδέχονται μεταξύ 10 και 25 εκατ. επιβάτες (ομάδα 2) αύξηση 5,5%, όσα υποδέχονται μεταξύ 5 και 10 εκατ. επιβατών (ομάδα 3) αύξηση 9,7% και, τέλος, τα αεροδρόμια που υποδέχονται λιγότερο από 5 εκατ. επιβάτες ετησίως (ομάδα 4), αύξηση 3,7%.
Τα αεροδρόμια που ανέφεραν τις μεγαλύτερες αυξήσεις στην επιβατική κίνηση κατά τον περασμένο Μάιο (σε σύγκριση με το Μάιο του 2015) είναι:
Η επιβατική κίνηση στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια τον Μάιο κατέδειξε μια μέση αύξηση της τάξης του 3,6%. Η αύξηση αυτή οφείλεται σχεδόν εξολοκλήρου στην αγορά της ΕΕ, με τα αεροδρόμια της Ευρωπαϊκής Ένωσης να αναφέρουν αύξηση της επιβατικής κίνησης σε ποσοστό 5,5% - ενώ η αγορά εκτός ΕΕ εμφάνισε πτώση κατά 2,5% -η πρώτη μάλιστα μείωση του ρυθμού αύξησης της κυκλοφορίας για τα αεροδρόμια αυτά από το 2009.
Οι πτήσεις των αεροσκαφών αυξήθηκαν κατά 3,1% σε όλη την Ευρώπη – επισημαίνοντας τη συνεχιζόμενη επέκταση της χωρητικότητας των αεροπορικών εταιρειών.
Ο Olivier Jankovec, γενικός διευθυντής της ACI Europe δήλωσε: “Η μείωση της επιβατικής κίνησης στη Ρωσία και την Τουρκία συγκρατούν τις συνολικές επιδόσεις των ευρωπαϊκών αερολιμένων - εδώ βλέπουμε καθαρά την επίδραση των αυξανόμενων γεωπολιτικών και τρομοκρατικών κινδύνων. Μέρος της ζήτησης ταξιδιών αναψυχής μετατοπίζεται προς την αγορά της ΕΕ -συμβάλλοντας στην ενίσχυση της απόδοσης της επιβατικής κίνησης της ΕΕ για τα αεροδρόμια σε Πορτογαλία, Ισπανία και Κύπρο συγκεκριμένα- και τα βασικά οικονομικά μεγέθη παραμένουν γενικά θετικά για τα αεροδρόμια της ΕΕ στο πλαίσιο της βελτίωσης των οικονομικών συνθηκών και των προσιτών τιμών πετρελαίου. Τα αεροδρόμια σε Ιρλανδία, Δανία, Λουξεμβούργο, Ουγγαρία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Σλοβακία και Λιθουανία, όλα εμφάνισαν διψήφια αύξηση το Μάιο. Αντίθετα, υπάρχει σημαντική αδυναμία σε άλλα μέρη της ΕΕ, ιδίως στη Γερμανία, την Αυστρία, την Τσεχική Δημοκρατία και τη Σλοβενία”.
Και πρόσθεσε: “Η πρόσφατη ψηφοφορία για το Brexit αφορά κυρίως μεσο-μακροπρόθεσμους κινδύνους σχετικά με την ακεραιότητα της ευρωπαϊκής ενιαίας αγοράς αερομεταφορών. Δεν περιμένουμε να έχει σημαντικές επιπτώσεις στο συνολικό ευρωπαϊκό επίπεδο εναέριας κυκλοφορίας αυτό το καλοκαίρι. Ωστόσο, η πολιτική αστάθεια και η αβεβαιότητα που έχει δημιουργηθεί στο Ηνωμένο Βασίλειο ήδη ‘πληγώνει’ την εμπιστοσύνη των επιχειρήσεων και μπορεί να καταλήξει να κάνει το ίδιο και στην εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να επηρεάσει τη ζήτηση για αερομεταφορές αργότερα μέσα στο χρόνο”.
Κατά τη διάρκεια του μήνα Μαΐου, τα αεροδρόμια που υποδέχονται πάνω από 25 εκατ. επιβάτες ετησίως (ομάδα 1) ανέφεραν κατά μέσο όρο αύξηση +0,7%, τα αεροδρόμια που υποδέχονται μεταξύ 10 και 25 εκατ. επιβάτες (ομάδα 2) αύξηση 5,5%, όσα υποδέχονται μεταξύ 5 και 10 εκατ. επιβατών (ομάδα 3) αύξηση 9,7% και, τέλος, τα αεροδρόμια που υποδέχονται λιγότερο από 5 εκατ. επιβάτες ετησίως (ομάδα 4), αύξηση 3,7%.
Τα αεροδρόμια που ανέφεραν τις μεγαλύτερες αυξήσεις στην επιβατική κίνηση κατά τον περασμένο Μάιο (σε σύγκριση με το Μάιο του 2015) είναι:
- Ομάδα 1: Barcelona El-Prat (+12.3%), Dublin (+11.6%), Copenhagen (+10.8%), Istanbul SAW (+10.6%), Rome FCO (+7.7%)
- Ομάδα 2: Gran Canaria (+18.5%), Cologne-Bonn (+13.9%), Budapest (+13.5%), Tel Aviv (+12.9%) και Malaga (+12.2%)
- Ομάδα 3: Berlin SXF (+43.0%), Larnaca (+27.0%), Ibiza (+20.8%), Bucharest OTP (+18.9%) και Porto (+16.6%)
- Ομάδα 4: Oradea (+22,417.7%), Palanga (+97.7%), Kharkiv (+56.0%), Ohrid (+44.6%) και Bourgas (+40.4%)
Η ευρωπαϊκή έρευνα εναέριας κυκλοφορίας της ACI Airport για το Μάιο του 2016 περιλαμβάνει συνολικά 215 αεροδρόμια, που αντιπροσωπεύουν πάνω από το 88% της ευρωπαϊκής επιβατικής εναέριας κίνησης.
Αύξηση της επιβατικής κίνησης στα αεροδρόμια εντός ΕΕ κατά 5,5% το Μάιο
No comments:
Post a Comment